Kostka cappucino

Kulinarny aforyzm: Witaj mi, witaj, wonna czaro mokki!/ Kocham twą duszę, o płynny hebanie,/ Aromatyczne pary twej obłoki,/ Któremi buchasz w polewanym dzbanie,/ Kiedy kipiące twych ziarn gotowanie/ Cały glob ziemski czyni mą dzierżawą;/ Oto spoczęłaś w białej porcelanie,/ Arabskich pustyń córo, czarna kawo! Antoni Lange


Upiekłam to ciasto już po raz drugi, ale tym razem udało mi się zrobić zdjęcie. Ciasto jest naprawdę pyszne i w sumie nie trudne do zrobienia. Przepis znalazłam na tej stronie.

Kostka cappucino 

Składniki:

Ciasto

– 5 dużych jajek

– 125 g gorzkiej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej lub mikrofali

– 125 g miękkiego masła

– 1,5 łyżki kawy rozpuszczalnej

– 150 g drobnego cukru

– 125 g mąki pszennej

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa cappucino

– 250 g serka macarpone

– 250 g śmietany kremówki

– 3 płaskie łyżeczki żelatyny

– 60 g kawy cappuccino (u mnie zwykła rozpuszczalna)

– 3 łyżki drobnego cukru (dodałam 6, ponieważ nie użyłam cappuccino)

Poncz

– 3 łyżki whiskey

– 1 szklanka kawy espresso

Masa kremowa

– 250 ml śmietany kremówki

– 1 łyżka drobnego cukru

– 20 g kawy cappucino (proszku)

Masło utrzeć do białości. Dodać roztopioną i lekko przestudzoną czekoladę, zmiksować. Kawę rozpuścić w 1 łyżce gorącej wody, wmiksować do masy. Dodać cukier, zmiksować. Białka oddzielić od żółtek. Po kolei do masy czekoladowej wbijać żółtka, miksując po każdym dodaniu. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać do masy i zmiksować. Białka ubić na sztywną pianę, delikatnie wymieszać z masą czekoladową. Ciasto przełożyć do kwadratowej formy o boku 23 cm (lub tortownicy o średnicy 24 cm, u mnie forma prostokątna o wymiarach 23 x 30), wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 170ºC przez około 25 – 30 minut. Ciasto dokładnie wystudzić, przekroić wzdłuż na dwa blaty. Blaty naponczować. Serek mascarpone zmiksować dokładnie z cappucino. Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody, przestudzić. Kremówkę ubić na sztywno. Powoli dodawać cukier i dalej miksować. Wlewać przestudzoną żelatynę, cały czas miksując. Ubitą masę dodać do serka mascapone i zmiksować. Wystudzone ciasto przełożyć kremem cappuccino. Na wierzch wyłożyć ubitą kremówkę z cukrem. Oprószyć cappucino. Przechowywać w lodówce. Przed podaniem pokroić w kostkę.

Kostka cappucino

Kostka cappucino

Dodaj komentarz